All we do is travel

27. srpanj 2018

Josipa Uzelac

Josipa Uzelac: Irska je idealna za roadtrip, obavezno unajmite auto

U Irsku sam se zaljubila pogledavši film “P. S I love you”. Pejzaži mi nisu izlazili iz glave pa je to bio očiti znak da bi trebala posjetiti taj prekrasan zeleni otok.

Motiv je postojao, a onda je uletio i povod.

Putovanje u Irsku dogodilo se kad je uletjela savršena prilika: saznanje da postoji EU projekt koji se održava u jednom malenom mjestu na sredini Irske kod grada Tiperarry, a mjesto se zove Glen of Aherlow. Vrijeme projekta se taman poklopilo i s proslavom St. Patricksa tako da je Irska 'gorila'. Najbolje vrijeme za posjetiti Irsku jest Irsku proljeće i ljeto kako su nam govorili, ali i u trećem mjesecu na dolasku proljeća je vrijeme bilo dobro kao i atmosfera.

Zato sada usred ljeta gledate fotografije gdje ssu svi zabundani.

Nakon što smo sestrična i ja dobile potvrdu da smo odabrane za sudjelovanjem u projektu, odlučile smo iskoristiti priliku da usput posjetimo Dublin, Cliffs of Mofer, Galway, Limerick i nacionalni park Connemaru.

Irska je idealna za roadtrip, ali nažalost zbog vožnje na lijevoj strani mi se nismo usudile rentati auto (cca 50 eura dnevno). Ako imate priliku to svakako napravite jer ceste, sela i manja mjesta, sve ono što vidite od točke A do točke B je najljepše i to je ona magična Irska iz filmova. Voljela bi da smo imali više slobode i mogli se zaustavljati kad smo to poželjeli, ali ajde nije ni ovako bilo loše. Busevi su okej i dobro su povezani s većinom gradova kao što imate i raznih tura preko agencija gdje možete otići na jednodnevni ili višednevni izlet iz većih gradova s tim da je vrlo jednostavno sam se organizirati. Provele smo dva tjedna upoznavajući Irsku.

BRAY

Prva postaja nam je bila Bray, mali gradić udaljen 20 km od centra Dublina. Tamo smo se smjestile jer nas je udomila prijateljica iz Hrvatske koja tamo živi i radi. Bray nas je oduševio jer je smješten na obali i ima plažu, šetnjicu uz more, ali i klifove na koje se možete popeti i imati pogled na cijeli grad. Kućice su slatke, s tipičnom arhitekturom Irske. Dovoljno je par sati provesti u Brayu, koji je više obiteljski gradić. Dublin je odmah blizu tako da smo ostale dane provele upoznavajući glavni grad.

DUBLIN- GRAD GDJE JE 50% STANOVNIŠTVA MLAĐE OD 30

Temple bar je naravno bilo prvo gdje smo otišle čim smo došle, a druga stvar je bila pivo u našim rukama. Dublin je kul jer su ljudi po ulicama, pubovi su krcati, a u skoro svakom je live svirka.

Obzirom na to da je bio St. Patricks day baš cijeli dio oko Temple bara bio je krcat s maskiranim ljudima sa zelenim rekvizitima, a u pubove si jedva mogao ući. Kupile smo pivkane i odlučile malo zujati ulicama i poslušati ulične svirače koji su bili wow. Ubrzo smo dobile opomenu da ne možemo piti alkohol na javnom mjestu pa smo pive morale baciti. Policija je vrebala na svakom koraku. Takav je zakon u Irskoj.

Cigarete su 10 eura tako da bi pušači trebali ponijeti zalihe od doma, dok je piva 5 eura, a kokteli cca 8-10 eura. Irska nije jeftina osim ako se ne hranite u Lidlu gdje su cijene skoro kao i kod nas. Cijene obroka u restoranima su cca 15 eura, dok eventualno možete pronaći neku jeftiniju opciju u azijskim restoranima. Koji eurić niže su cijene u drugim gradovima po Irskoj.

Pubovi su nas oduševili atmosferom, tradicionalnom mjuzom, ponudom. Ne znamo jel to zbog St. Patricks dana, ali u većini je baš bio dobar tulum gdje je većina pjevala i plesala pa je to izgledalo dosta veselo kao da smo na nekom dobrom koncertu. Oni koji nisu ljubitelji pubova, mogli bi se pozitivno iznenaditi. J Irci vole popiti, druželjubivi su, otvoreni i spremni pomoći čim primijete da ste izgubljeni.

Dublin je mali grad s mladim ljudima što se da primjetiti dok ga istražujete, navodno je 50% ljudi mlađih od 30 godina. Rijeka Liffey teče Dublinom tako da je najbolje da se organizirate da obiđete jednu pa drugu stranu.

Ne treba vam previše organizacije i dovoljno vam je par dana da sve stignete obići. Središte centra Dublina, poput našeg trga je kod njih u blizini ulice O’ Connell St kod mosta. Svakako prozujite po O’ Connellu, ali i sporednim uličicama gdje možete vidjeti šarena vrata tipična za Irsku, ali i super ponudu za shopping ili art galerijice.

Znamenitosti u centru Dublina su katedrala Svetog Patrika iz 12. stoljeća, Dublinski dvorac, irsko sveučilište Trinity college, Katredrala Kristove Crkve.  Najbolje je znamenitosti presjeći odlaskom  u St. Stephens Green park ako vam je sunčan dan.

Park je zelena oaza s jezerom i patkicama, gdje ljudi dolaze na pauzu dok su na poslu kako bi uhvatili koju zraku sunca te obitelji s djecom tijekom vikenda. Odmah netom pokraj parka se nalazi glavna shopping ulica tako da možete škicnuti šta se nudi.

GUINNESS STOREHOUSE

Polovicu dana smo posvetile odlasku u Guinness storehouse koja je MUST SEE u Irskoj i navodno najveća europska pivovara. Iako nisam neki ludi fan pive moram priznati da mi je baš drago da sam prošla svih 7. katova ove kuće i upoznala se na interaktivan način s pričom o Guinnessu. Fora je to da je u ulaznicu od 20 eura uključeno da dobiješ priliku sam natočiti si Guinness, dobiješ diplomu i Guinness kojeg možeš ispiti na samom vrhu zgrade u staklenoj kupili gdje se vidi cijeli grad. Iako cijena ulaznice nije sitnica, isplati se za ono što dobiješ.

Dublin nam se svidio i super smo se osjećale u svakom trenutku bez obzira na nalete vjetra koji nisu najugodniji. Obavezno ponesite šal jer najbolje štiti osim ak niste iz Irske pa možete hodati polugoli. Zinule bi svaki put kada bi vidjeli kako se oni neprigodno oblače i kako im očito ne smeta takvo vrijeme.

TIPERARRY, GLEN OF AHERLOW

Imale smo organizirani prijevoz iz Dublina do lokacije projekta, poznatog irskog mjesta za odmor, Glen of Aherlow. Tek kad smo se približili krajnjem odredištu shvatili smo gdje ćemo biti sljedećih tjedan dana. Usred ničega u dolini, udaljeni 9 kilometara od civilizacije, u prekrasnom hotelu (Aherlow House Hotel)  iza kojeg se nalazi ogromna šuma s direktnim pogledom na najveću planinu Galtee u Irskoj, odnosno najviši vrh, Galtymore (919m).

Idealno je mjesto za parove i ljude željne odmora koji obožavaju prirodu jer od tamo imate mogućnost za razne planinarske staze, jahanje konja, ribičiju. Šetnja do dućana koji ima samo najosnovnije namirnice, udaljena je 2 kilometra u dolini gdje su konji, krave, pašnjaci, zeleno prostranstvo i svega nekoliko kućica s ogromnim vrtovima. To je za mene bila ona Irska koju sam htjela doživjeti. Nisam imala nikakva očekivanja i tako je uvijek najbolje.

Odradili smo planinarenje te smo se penjali po Galtee planini do jezera Muskry. Ljubitelji prirode cijenit će ovo mjesto. Što se tiče fizičkog napora nije toliko teško. Iako je početak planinarenja započeo sa suncem, ubrzo se pojavila kiša, koja je kako je brzo došla tako i otišla. Zahvaljujući kiši koja se vrlo često samo spusti i ode zbog brzine oblaka, dobili smo prekrasnu dugu skoro svaki put. Prihvatiš takvo vrijeme i poneseš slojevitu odjeću tako da nemaš brige.

Dok smo bili u našem raju, svaki drugi dan smo odlazili u obližnje gradiće na ručak ili večeru te malo razgledavati.

Posjetili smo Tiperarry, Limerick  te Cashel i dvorac u blizini tog gradića, Dvorac Rock of Cashel svakako preporučam ako prolazite u blizini Cashela. Rock of Cashel ima svoje povijesno značenje i zanimljive priče o kojima ćete čuti od vodiča koji će vas provesti kroz dvorac. Rock of Cashel je smješten na istaknutom zelenom brežuljku i njegova čar je upravo zbog toga što su dijelovi zadržani još iz 12 i 13. stoljeća, izgleda zbilja spektakularno.

CLIFFS OF MOHER

Moherski klifovi su klifovi koji se ne propuštaju dolaskom u Irsku, ali i s razlogom. Iz Tipperrarya smo si organizirali prijevoz do Galwaya, ali smo usput stali do najpoznatijih klifova. Vrijeme koje se mIjenjalo dok smo se vozili bio je pravi doživljaj Irske i njegove klime. Sunce i kiša su se izmjenjivali svakih 10-ak minuta, kao i duge koje su nas pozdravljale.

Iako sam bila umorna nisam si zbog panoramskog pogleda dopuštala oka sklopiti. Kada smo stigli imali smo ograničeno vrijeme, pa sam opet požalila što nemamo vlastiti auto i slobodu. Mogla bi provesti sate gledajući to čudo prirode.

Vrijeme se naravno izmjenjivalo iz minute u minutu, kiša koja pljusne svako malo napravila je i blato zbog kojeg je dosta ljudi odustalo od istraživanja, kao i vjetar koji je neopisivo šamarao. Nama se to zapravo svidjelo jer je nam je bilo zabavnije i veća avantura, ali i puno manje ljudi oko nas.

Pokušajte se organizirati da ne budete k’o pravi turist i da imate dovoljno vremena za fotografiranje kroz dugu šetnju te da možete “pošteno” uživati u čarima prirode zbog kojih ste na kraju krajeva došli u Irsku.

GALWAY & CONNEMARA

Definitivno mi je najdraži gradić u Irskoj za koji sam odmah znala da će tako i biti kada sam zakoračila u njega. Galway.

Što više putujem to više cijenim manje gradove, a još više izolirana mjesta gdje se može osjetiti pravi lokalni ugođaj. Veliki gradovi su svi nalik jedni na drugima, ali oni manji imaju više topline i duše. Galway je vrlo vjerojatno jednako turistički kao i Dublin, ali je puno pitomiji i slađi. Sjećam se da mi je prvo palo napamet, kad bi me život odnio u Irsku da bi prije živjela u  petom najvećem gradu Galwayu nego u glavnom Dublinu.

Što vidjeti u Galwayu?

Mi smo se odlučile ponašati kao da smo tamo svaki dan pa nismo nešto spektakularno istraživale nego kako bi na nešto naletile tako bi se i oduševljavale. Iako nije bilo najtoplije, chillale smo na zelenim površinama i plaži, šetale uz more, divile se arhitekturi i njihovim malim slatkim šarenim kučicama. Navečer smo odlazile na svirku u pubove na glavnoj ulici i dobro se zabavile. Obavezno prošećite uz more da vidite kako Irci uživaju.

Zadnji smo dan otišle opet u prirodu jer toliko je mjesta u Irskoj koja  su melem za oči, dušu i tijelo. Šteta je to propustiti pa smo se organizirale da odemo do nacionalnog parka Connemara u blizini Galwaya.

Uzeli smo preko agencije jednodnevni izlet pa smo imali nekoliko stajanja po parku, ali i do njega. Kada ste već tamo svratite do dvorca Kylemore Abbey i njegovih vrtova. Doduše mi nismo ulazili, ali i izvana je bio dovoljno impresivan jer se nalazi iznad jezera.

Park smo više doživjele kroz vožnju nego što smo pješice istraživale. Krajolik je kao i kroz cijelu Irsku spektakularan i u svim nijansama zelene.

Irska me nije razočarala niti malo i voljela bi se vratiti kako bi istražila još više zelenih polja kao i ostale male gradiće. Toliko je wow mjesta u Irskoj da je auto stvarno potreban ako želite što više toga vidjeti. Sviđa mi se to što su bez obzira na vrijeme ulice pune ljudi i života, što nisam očekivala.

U 2 tjedna mi se činilo da sam upoznala više Hrvata nego Iraca jer su bili po svim gradovima čak i u onima najmanjima kad si mislio da ih neće biti. Sjećam se također da sam primjetila puno zaljepljenih oglasa za posao dok sam šetala Dublinom tako da posla stvarno ima u uslužnim djelatnostima.

Vjerujem da se lijepo može živjeti u Irskoj, iako zbog vremena čini mi se ne bi mogla izdržati, čak ni naviknuti se.

Turistički je zabavno gledati kako se sva godišnja doba izmjene u danu, tako da ako idete na nekoliko dana bit će pravi doživljaj. Zato zapravo i putujemo, da vidimo kako drugi žive i da se uvjerimo da se može i tako živjeti. Sretno!

Želite krenuti putovati? Počnite s kupnjom avio karte!

JOŠ OD JOSIPE:

Hoću još!

Želite ostati u kontaktu s našim novostima i akcijskim cijenama avio karata? Unesite svoju e-mail adresu kako bi vas jednom ili dvaput mjesečno u vašem poštanskom sandučiću dočekale informacije o zanimljivim i povoljnim putovanjima.